Individuele “Rots & Water”, yoga- en meditatie therapie

We doen oefeningen waarin je kunt ervaren hoe je vanuit je krachtcentrum kan handelen. Hoe je weerbaarder wordt voor oordelen van anderen als je gegrond, gecentreerd en gefocust bent in je lijf. Je gaat ervaren hoe je lichaam kan helpen om dat in de wereld te doen wat je wil doen. Focus aan te brengen, in verbinding kan zijn of je juist soms even kan afsluiten.

De sessies

We doen oefeningen waarin je kunt ervaren hoe je vanuit je krachtcentrum kan handelen. Hoe je weerbaarder wordt voor oordelen van anderen als je gegrond, gecentreerd en gefocust bent in je lijf. Je gaat ervaren hoe je lichaam kan helpen om dat in de wereld te doen wat je wil doen. Focus aan te brengen, in verbinding kan zijn of je juist soms even kan afsluiten.

Deze sessies zijn individueel omdat het in een groep soms te lastig is om jezelf te durven uiten. Zo kan jij alles uit de sessie halen en is er volle aandacht voor jou. Hierdoor is de diepgang en het effect veel groter.

De individuele sessies worden in een traject van 10x gegeven. Hier hoort een intake en evaluatie moment bij

Marieke Joling

De sessies worden gegeven door Marieke Joling. Marieke is een ervaren yoga instructrice en herstelcoach in de GGZ. Marieke werkt eclectisch integratief door verschillende methodieken te gebruiken. Ze werkt met therapeutische yoga, de Rots & Water methodiek (psycho-fysieke weerbaarheidstraining), meditatie- en ademhalingstechnieken, visualisaties, klankschalen, stem en instrumenten.
Door haar ervaring in de geestelijke gezondheidszorg kan ze haar programma professioneel bieden aan een brede groep mensen.

8 uitgangspunten van onze yoga- en meditatietherapie

Surrender to what is

Let go of what was

Have faith in what will be

1

Geen oordeel

Kan je zonder oordeel kijken naar dat wat er is?
2

Openheid

Stel je open voor dit moment, elke keer opnieuw. Elk moment is uniek, beleef het alsof het de eerste keer is
3

Geduld

Geduld is een vorm van wijsheid. Het is een vermogen de dingen hun eigen tijd te geven zich te laten ontvouwen
4

Niet hoeven streven

Je hebt op dit moment alles om gelukkig te kunnen zijn, je bent goed zoals je bent
5

Vertrouwen

Leer beter naar jezelf luisteren en leer je lichaam beter kennen. Je ontwikkelt vertrouwen in jezelf en in anderen
6

Acceptatie

Zie en voel dat jij goed bent zoals jij bent en dingen zijn zoals ze zijn zonder oordeel
7

Loslaten

Een manier vinden om dingen te laten zoals ze zijn, om dingen te aanvaarden zoals ze zijn. Loslaten begint met leren zien wat je vasthoudt
8

Mildheid

Bestaansrecht geven aan het huidige moment zonder hierover te hoeven oordelen is niet mogelijk zonder een houding van liefdevolle vriendelijkheid en mildheid naar jezelf en anderen

Meer informatie over lichaamsgerichte Yoga- en meditatietherapie

Vraag meer informatie aan en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.